Guide för Statistik Bas för Touchpoint

Tillgång till Touchpoint Statistik Bas får du från Adminwebben, samma gränssnitt som du administrerar användarna i. Guiden finns också att ladda hem i pdf-format.

  1. Logga in på adminwebben.

  2. Skriv in ditt användarnamn och lösen och klicka på Logga in. Nu sker något av följande:

    • Om det är första gången du loggar in visar tjänsten en sida där du beställer ett engångslösenord; se steg 3 nedan.
    • Vid efterföljande inloggning kommer du direkt till tjänstens startsida; se steg 5.
  3. Du kommer till en ny sida. Skriv ditt mobilnummer och klicka på Skicka engångslösenord.

  4. På nästa sida skriver du in engångslösenordet som du fått via sms (observera att det endast är giltigt i 10 minuter) och klicka på knappen Logga in.

  5. Klicka på Statistik i huvudmeny, och klicka därefter på länken Telias statistikportal för att se företagets samtalsstatistik.
    Obs! Denna funktion ingår bara om ni har valt detta tillägg.

  6. Börja med att välja vilken period du vill att rapporten ska avse. Välj ett från och till datum genom att klicka på kalenderikonen. Du kan byta månad och år snabbt med pilarna högst upp.

  7. Välj vilken period på dygnet du vill att rapporten ska avse genom att klicka på klockikonerna till höger om start och sluttiderna.

  8. Under fliken Inställningar kan du välja de veckodagar du vill inkludera i rapporten samt vilket format du vill att tidsvärden t.ex. samtalstider ska presenteras i.

  9. Välj vilken typ av rapport du vill skapa genom att klicka i rullgardinslistan. Tillgängliga rapporter presenteras uppdelade per rapporttyp.

  10. För att exempelvis skapa en Användarrapport, börja med att klicka på Användarsektionen för att se alla tillgängliga rapporttyper.

  11. När du väljer en rapport i listan så laddar systemet in de mätobjekt som är tillgängliga från ditt konto för den valda rapporttypen. Om det är ett stort antal mätobjekt i listan har du möjlighet att filtrera dessa genom att ange ett sökkriterium i filtertextrutan.

  12. När du skriver så filtreras de synliga mätobjekten automatiskt till att endast innehålla de som matchar din sökning.

  13. När du har valt ett eller flera mätobjekt i listan genom att klicka i kryssrutan till vänster om mätobjektet så kommer en Bearbeta knapp att bli synlig. Klicka på knappen Bearbeta för att skapa en rapport med de inställningar du angett i tidigare steg. Rapporten skapas nu och du kan eventuellt se en laddningssida om rapporten tar mer än några sekunder för systemet att skapa.

  14. Rapporttyper


    Användare
    Denna rapport ger dig statistik på:
    Det totala antal inkommande samtal till dina medarbetare, hur många av dem som har blivit direkt besvarade, samt den genomsnittliga svarstiden för dem.
    Notera: Den genomsnittliga svarstiden innefattar både direkta samtal till användarnas nummer, samt samtal som distribuerats till användarna/medlemmarna från ditt företags svarsgrupper (värdet innefattar inte eventuella kötider för inkommande samtal, innan de besvarades av medlemmarna).
    Vilka inkommande samtal som har varit interna respektive externa, samt den genomsnittliga samtalstiden.
    Det totalt antal utgående samtal dina medarbetare har ringt, om de har blivit besvarade, samt den genomsnittliga samtalstiden.

    Svarsgrupper
    Denna rapport ger dig statistik på:
    Det totala antal inkommande samtal till företagets svarsgrupper, hur många av dem som har blivit besvarade, samt den genomsnittliga svarstiden (väntetiden, inkl. ev. kötid, för samtal innan de blir besvarade).
    Den genomsnittliga kötiden (väntetiden för de samtal som inte blir besvarade, d.v.s. den som ringer lägger på).

    Menystyrning
    Denna rapport ger dig statistik på:
    Det totala antal inkommande samtal till företagets menystyrning, hur många av dem som har blivit framkopplade, samt genomsnittlig samtalstid.

Spara eller dela den här guiden

Ange din e-post så mailar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.emailStatusMessage}}

Ange ditt mobilnummer så skickar vi en länk till den här guiden.

{{shareGuideController.model.smsStatusMessage}}

SÖK SUPPORT