Ta klivet in i framtiden

Den digitala transformationen lämnar ingen oberörd. Alla företag och organisationer tjänar på att anpassa sin verksamhet utifrån de nya förutsättningarna – för att säkra sin plats i framtiden.

Digitaliseringen – både utmaningar och möjligheter

Aldrig förr har det varit så spännande och utmanande att driva och utveckla företag och verksamheter som nu. Oavsett vilken roll du har och vilken bransch du verkar i så är det nu som du kan utvecklas med digitaliseringens möjligheter – och vinna ett rejält försprång.

Förändrade beteenden och teknisk mognad driver den digitaliseringsvåg som nu sköljer över oss och påverkar hur företag och organisationer drivs från grunden. Genom att arbeta strategiskt med utveckling och ICT-lösningar kan alla ta täten för att bli digitala ledare och skapa hållbara, konkurrenskraftiga verksamheter.

Digitaliseringen gör att medarbetare och kunder förväntar sig allt mer – från individualiserade användarupplevelser till innovativa tjänster. Här har vi på Telia samlat information som behövs för att du och din organisation ska kunna hänga med i utvecklingen och säkra en plats i framtiden.

Erbjudande

så påverkas ditt företag

De tekniska förändringarna som sker genomsyrar alla olika delar av arbetslivet och affärsverksamheten. Här hittar du mer information om hur några nyckelområden påverkas.

INSPIRATION

SOM DU VILL HA DET, HELT ENKELT

Det handlar om att förflytta sig från hantering av komplexa produkter till att fokusera på affären och värdeskapande samarbeten. Med ICT-lösningar som är enkla att införa och äga så slipper företag och organisationer att sätta sig in i de allt mer komplicerade processer som digitaliseringen och den nya tekniken innebär.

Erbjudande

STOCKHOLMS STAD

"STOCKHOLM SKA BLI VÄRLDENS SMARTASTE STAD"

– Vi ska så klart vara en kompetent beställare av it, men vi ska arbeta nära de leverantörer som kan bidra med värde som är relevant. Det är inte vår roll att exempelvis utveckla appar, utan vi ser till att ha ett nätverk som gör oss starka på de områden som är viktiga.

Ann Helenius, CIO, Stockholms stad

LÄS MER

boliden

"ett sådant samarbete är klockrent för oss"

– Ett sådant här samarbete är helt klockrent för oss. Vi livnär oss på att bryta malm och för att kunna digitalisera vår verksamhet kommer vi inte bli bättre än de partner vi lierar oss med. Man måste skaffa sig bra och muskulösa kompisar för att lyckas.

Peter Burman, programansvarig, Bolidens gruvautomatiseringsprojekt

LÄS MER

Erbjudande
Erbjudande

coor

"vi kallar det vårt innovationsekosystem"

– Utvecklingen i branschen går snabbt, och det blir hela tiden viktigare att skapa nya digitala lösningar för att möta kundernas behov. För att lyckas vara innovativ nu när teknikutvecklingen går så snabbt, satsar vi på Coor på att bygga relationer utanför företaget. Vi måste verka i ett större ekosystem av kunder, leverantörer och forskare.

Fredrik Sandquist, innovationschef, Coor

LÄS MER

soundtrack your brand

”Det gäller att med samlad kraft ge kunden den bästa tänkbara upplevelsen”

– Vi bygger en produkt som för kunden är en streamingtjänst, men vi äger ingen streamingteknik. Där samarbetar vi med Spotify och för att kunna leverera en säker uppkoppling har vi Telia som partner i en annan del av kedjan. Traditionella storbolag har sett en prestige i att ha många anställda. För oss är det inte viktigt. Vi skulle hellre växa genom att använda och expandera vårt värdenätverk.

Andreas Liffgarden, en av grundarna av Soundtrack Your Brand

LÄS MER

Erbjudande
Erbjudande

ICT för ett mer hållbart samhälle

Digitaliseringen innebär nya möjligheter att öka hållbarheten i samhället, och för företag går det att bidra till en minskad klimatpåverkan med hjälp av smart användning av ICT.

LÄS HELA ARTIKELN

uppkoppling + it

Digital teknik skapar nya möjligheter, men ingenting är möjligt utan två saker: uppkoppling + it. Det kan vi på Telia leverera, så att det blir enklare för alla att maximera nyttan av den digitala transformationen.

IoT-marknaden växer så det knakar i Norden

Enligt en ny rapport från Telia Company och Arthur D. Little har vi idag cirka tre uppkopplade saker per person – 2022 kommer vi ha minst det dubbla.

Läs mer i rapporten Connected Things Report 2017.

Erbjudande