Hamburgerkedjan Max väljer fiberdiet från Telia
Max växlar upp digitaliseringsarbetet med ett fiberuppkopplat företagsnät från Telia för hamburgerkedjans huvudkontor och restauranger i Sverige och Norge. I affären som löper över tre år ingår även wifi, fast och mobil telefoni.

Max ligger långt framme i sin digitala transformation av företaget och det märks av i kedjans cirka 100 restauranger runt om i Sverige. Numera kan gästerna hos Max beställa burgare via mobilappen Max App eller via digitala snabbkassor i restaurangerna. På så vis kan gästerna snabbare få sin mat.
- Vår digitaliseringsresa handlar om att erbjuda Max-gäster smarta lösningar som underlättar deras vardag. Med Telia som partner skapar vi nu förutsättningar för att kunna fortsätta den resan genom att vi kan koppla upp kontor och restauranger till ett säkert fiberbaserat företagsnät som vi kan rulla ut nya och mer avancerade tjänster i, säger Johnny Bröms, CIO på Max hamburgerrestauranger.
Med det nya fiberbaserade företagsnätet, som bygger på Telias molnbaserade DataNet-tjänst, samlar Max all sin kommunikation, data och telefoni, i ett nät med en leverantör. Max passar samtidigt på att uppgradera sitt wifi-nät till Telia Wifi, som tack vare fibernätet kan erbjuda snabb, säker och kostnadsfri surf till gästerna. Kunder med Telia kan automatiskt logga in på Max wifi-nät. Telia levererar sedan tidigare mobiltelefoni till Max, ett avtal företaget nu väljer att förlänga i den nya affären.
Vill du veta mer om våra ICT-lösningar?
Vi utvecklar ständigt ICT-lösningar. Här kan du läsa mer om dem eller bli kontaktad av våra experter.