Mitel

Mitel är ett av de största företagen inom telekommunikation i Sverige. Företaget är sprunget ur Ericsson Enterprise och Aastra Telekom. Mitel kan leverera en helhet inom telefoni, samverkan, hänvisning och kontaktcenter. I portföljen finns produkterna MiVoice MX-ONE, Mitel CMG, Mitel InAttend, MiCollab Advanced Messaging, Mitel Companion, MiCC Enterprise och MiVoice Call Recording. Dessutom finns ett stort utbud av telefoner analoga, digitala, ip/sip, Dect och WiFi.

MiVoice MX-ONE Express

Telefonisystemet MX-ONE Express är en kostnadsoptimerad paketering som vänder sig till små och medelstora kunder. En genomtänkt och prisvärd paketering av traditionella växelfunktioner, hänvisning, telefonist och röstfunktioner gör MiVoice Express till en lättsåld och attraktiv lösning.

MiVoice MX-ONE

Telefonisystemet MiVoice MX-ONE är ett komplett serverbaserat växelsystem. Det kombinerar ip-telefoni med integrerade mobila anknytningar, vilket ger kunden en komplett växellösning för både fast och mobil kommunikation med mycket hög funktionalitet. Stöd för Unified Communication är en självklarhet.

Mitel CMG

CMG är ett användarvänligt telefonist- och hänvisningssystem som hjälper företag och organisationer att ge en snabb och effektiv service till sina kunder och medarbetare. CMG kan även erbjuda statistik, kostnadsuppföljning, besökshantering och konferensmöjligheter.

Mitel InAttend

Mitels telefonistlösning InAttend tillhandahåller alla nödvändiga verktyg som telefonister och receptionister behöver för att kunna hantera stora samtalsvolymer effektivt. InAttend finns som fristående telefonistprogram eller integrerat i Mitel CMG-sviten och erbjuder kraftfull SIP-baserad samtals- och köhantering, katalogsökning, kalenderintegrering, närvaroinformation och snabbmeddelanden, Microsoft Skype for Business/Lync-närvaroinformation, linjestatus och aktivitetsstatus.

MiCollab

MiCollab är ett system för samverkan, konferens, snabbmeddelande och dokumentdelning. Är en flexibel och prisvärd realtids-kommunikationslösning som kan implementeras på valfritt nätverk eller valfri mobil enhet i syfte att skapa snabbare och mer effektiv företagskommunikation.

MiCollab Advanced Messaging

OneBox är ett röstbrevlåde- och unified messaging system. Det finns funktioner som t.ex. talad hänvisning, röstbrevlåda, enklare samtalsfördelare och integrationer mot kundens e-postsystem.

Mitel Companion

Companion består av flera delar som kostnad och samtalsanalys, debitering, samtalsloggning, ärendehantering och it/abonnentregister. Genom dessa olika delar kan man skapa en bättre effektivitet och sänkta driftskostnader. Man får en bra kontroll över sina kostnader och kan enkelt följa upp dessa via färdigställda rapporter. Det finns möjligheter att till Companion inhämta information från externa system, till exempel växelplattformar, Active Directory eller hänvisningssystem. Ett flertal ekonomisystem supporteras direkt i Companion och anpassningar kan enkelt utföras för att ytterligare format skall inkluderas som standard i exportfunktionen. Rapporter kan även distribueras via mail och PDF-bilagor.

MiCC Enterprise

MiCC Solidus är ett avancerat contact center med stora möjligheter. Den integrerar kunskapsbaserad samtalsstyrning, e-post, chatt och fax för kund- & ordermottagning, helpdesk eller annan telefonintensiv verksamhet.

MiVoice Call recording

Med centraliserad inspelningsmöjlighet kan kunden ges en bättre kundupplevelse. Spela in, arkivera, ordna, spela upp och dela röstdokument enkelt. Skaffa djupgående insikter i kundernas beteende och företagets resultat, vilket skapar en bra kundupplevelse.

Mitel telefoner

Telefonerna är anpassade för växelsystemet MiVoice MX-ONE och i förekommande fall även äldre versioner som MD110 och TSW. De finns i olika modeller som digital systemtelefon, sip/ip-telefon, bärbar DECT-telefon, telefonisttelefon, analog telefon samt olika klienter (sk. softphones). Utrustning för konferensrum kan också erbjudas via XXX. De fasta telefonerna går under benämningen Mitel 4000, Mitel 6700/6800/6900 och Mitel 7100. De bärbara benämns Mitel 600/5613/5614.

.

.

Avaya

Avaya var ursprungligen Nortel i Sverige men övergick i Avayas ägo 2009. Avayas produkter är i huvudsak Avaya CS1000 och Avaya Aura. Inom Aura konceptet återfinns samverkan och konferens möjligheter. Det finns även ett stort utbud av telefoner, digitala, ip/sip, Dect och WiFi.

Avaya CS1000

CS1000 är en avancerad växel som ger kraftfulla lösningar för både ip-telefoni och traditionell telefoni. Med CS1000 kan företagen få mobil integration och SIP-funktioner som ger stora möjligheter till flexibla och effektiva företagslösningar. CS 1000 öppnar också upp för nya spännande tjänster inom området Unified Communication.

Avaya Aura

Avaya Aura erbjuder företagskommunikation för alla verksamheter. Det är en lösning för röst, video, e-mail och snabbmeddelande som levereras i en sann multimediastruktur. Erbjuder förenklat sätt att samarbeta och på ett kostnadsbesparande sätt även en smart migreringsväg för kundens befintliga kommunikation.

Avaya IP Office

IP Office är en kommunikationsplattform för röst, snabbmeddelande, närvaromarkering och konferensmöjligheter för företag inom SME. Produkten kan även byggas på med applikationer för såväl mobilitet som video.

Avaya Telefoner

I sortimentet finns wlan-telefoner för trådlös telefoni över hela nätverket. Avayas DECT-lösning ger också kunden möjlighet till mobil kommunikation inom avgränsade områden. Det finns fasta ip-telefoner och systemtelefoner med stora möjligheter till flexibla och effektiva företagslösningar.

Cisco

Cisco Systems är ett av de världsledande företagen inom telefoni, video och samarbetslösningar. De har sitt ursprung inom nätverk men har de sista 20 åren fokuserat på hela området inom collaboration. Portföljen består i huvudsak av Cisco Unified Communications Manager (CUCM) som är Ciscos kommunikationsväxel för både telefoni, video och samarbetslösningar, men består även av SBC’s samt molnbaserade tjänster som med fördel kan samverka och integreras med CUCM. Cisco har även ett brett sortiment av fasta samt wifitelefoner som även kan användas för videokommunikation.

Cisco Unified Communications Manager

Kommunikationssystemet CUCM är ett komplett serverbaserat växelsystem. Det kombinerar IP-baserad telefoni med integrerade mobila anknytningar, vilket ger kunden en komplett växellösning för både fast och mobil kommunikation med mycket hög funktionalitet. CUCM skalar upp till 60000 anknytningar i en och samma lösning.

Cisco IM&Presence

Cisco IM&Presence är motorn för kommunikation i form av instant messaging och närvarohantering. Funktionen används oftast i mjukvaruklienten Jabber men närvarohanteringen kan även fungera mot IP-baserade telefoner.

Cisco Unified Border Element

Cisco Unified Border Element är en Session Border Controller av världsklass. Den fungerar som en IP-IP GW både tillsammans med CUCM men kan även användas med andra SIP-baserade växlar.

Cisco Expressway

Cisco Expressway är en proxyfunktion för att kunna hantera säker kommunikation över brandväggar. Den skapade ursprungligen för videokommunikation men används numera även för andra tillämpningar.

Cisco Webex Meetings

Cisco Webex Meetings är världens mest använda mötestjänst och som kan integreras med Cisco Unified Communications Manager med hjälp av proxyfunktionen Expressway.

Cisco Webex Teams

Cisco Webex Teams (tidigare Cisco Spark) är en samarbetstjänst som baseras på ”persistant chat rooms” där användare kan diskutera saker i projektform, spara dokument etc. Mjukvaruklienten kan fungera som en softphone i CUCM med hjälp av Cisco Expressway.

Cisco Telefoner

Cisco har en bred flora av telefoner. Allt från enkla telefoner med en linje upp till avancerade telefoner med videostöd och stöd för WIFI.

ALCATEL-LUCENT

Alcatel-Lucent Enterprise är ett varumärke för ALE International, ett fransk-amerikanskt företag, numera med kinesiska huvudägare. ALE levererar kommunikationslösningar för både Voice, UC och Networking, och bedriver även forskning och utveckling av nya teknologier.

OXE (OmniPCX Enterprise)

Inom området företagsväxlar är ALE starka inom kommunsektorn och medium-large segmentet för Enterprise, där man kan erbjuda flexibla och kostnadseffektiva lösningar för traditionell telefoni. Ledande inom hotellösningar, från traditionella PBX till ”high-endsystem” med ”BYOD-funktionalitet” och intelligenta rumsterminaler med integration mot klimatkontroll, ljusstyrning m.m. Systemen kan levereras som fysiska växlar men även som helt eller delvis virtualiserade.

Open Touch

Open Touch är ALE´s multimediaplattform som klarar allt från chat, presence, video, konferens, dokumentdelning o.s.v. Den kan även kommunicera/integreras med andra UC-plattformar såsom MS Skype for Business och IBM Lotus Sametime.

Networking

ALE har även innovativa och prisvärda lösningar för nätverkskommunikation med smarta energieffektiva funktioner.

Enghouse Interactive

Enghouse Interactive, är en ledande leverantör av lösningar för kundkommunikation. Enghouse utvecklar och levererar marknadens bredaste utbud av plattformsoberoende kommunikationslösningar, genom produkterna Trio Enterprise och Vision 80/20. De integrerade kommunikationslösningarna inkluderar flerkanaliga contact center-lösningar med telefonistfunktioner, hänvisning, självbetjäningstjänster, inspelningsfunktioner, besökshantering, web collaboration och statistik. Lösningarna ger företag och organisationer en valfrihet att kommunicera med sina kunder enligt deras önskemål; snabbt, effektivt, flexibelt och framgångsrikt.

Trio Enterprise

Trio Enterprise är en flexibel och kostnadseffektiv kommunikationsplattform som hjälper kunderna att kommunicera snabbt och effektivt. Trio Enterprise kan kopplas mot de flesta växlar och integreras med CRM-system, kalendersystem och närvarosystem. Applikationen används i första hand av telefonister, agenter och handläggare. Systemet är skalbart varav man i stor utsträckning kan välja de delar som är intressanta för just dig.

Ascom

Ascom är den helt dominerande leverantören inom hälso- sjukvård. Kan erbjuda lösningar för meddelande, larm, Dect och WiFi. Ledande specialist inom området trådlös verksamhetskritisk ”on-site” kommunikation. Ascom har idag över 90 000 installerade trådlösa lokala kommunikationssystem och mer än 40 000 system på sjukhus.

Larm (Unite och Agent)

Larmhantering på sjukhus är en komplex uppgift som involverar anställda som arbetar under stark tidspress. Överblick och tydliga instruktioner är ett absolut krav. Ascom Alarm Agent gör tiden från larm till åtgärd kort och effektiv. Alarm Agent samlar också kliniska- och tekniska larm samt personlarm i samma system med automatiska eskaleringskedjor för varje larmtyp. Larmen skickas direkt till relevant personals handenheter, och kvitteringsfunktionen gör att obesvarade larm automatiskt skickas vidare. Extra säkerhet sköter övervakning av t.ex. växeln eller akutmottagningen. Detta gör att det krävs mindre resurser för att hantera larmen mer effektivt och säkert. Systemet klarar att hantera larmen både lokalt på ett sjukhus och regionalt för flera sjukhus inom en region.

IP-Dect

IP-DECT är en tillförlitlig teknik för mobil kommunikation lokalt. IP-DECT är den mest lämpliga tekniken för verksamhetskritisk kommunikation. Produkten är vanligt förekommande på sjukhus, äldreomsorg, producerande industri eller andra miljöer som kräver leveranssäkerhet i meddelande, larm och tal.

WiFi

Voice över WLAN-plattformen är baserat på öppna standards och kan integreras med såväl IP-baserade som traditionellt uppbyggda kommunikationssystem. Plattformen kan skalas från små enkla lösningar med få accesspunkter till system som täcker stor geografiska områden. Tekniken stödjer standarden 802.11 b/g. Några fördelar är: Öppna standards, lätt att bygga ut, hög talkvalitet, överlägsen bandbredd osv. Genom att stödja industristandarder som QoS (Quality of Service) är det möjligt att uppnå samma och ofta bättre talkvalitet än DECT, samtidigt som det säkerställs att talet prioriteras högre än datakommunikationen.

ProOpti

ProOpti är en ledande leverantör av lösningar för strategisk optimering. ProOpti har levererat produkter till företag i mer än 20 år, vilket säkerställer en långsiktig investering i banbrytande produktutveckling och kundtillfredsställelse.

ProOpti Pro

Pro ger en överskådlig bild av kostnader, tjänsteutnyttjande, svars kvalité, kundnöjdhet osv. ProOpti är oberoende av de tjänsteplattformar som nyttjas. Man får trender, uppföljning och möjlighet att interndebitera samt beslutsunderlag i form av lättlästa rapporter för helheten och på detaljnivå. ProOpti Pro kan erbjuda kostnadskontroll, debitering och trafikmätningar för anknytningar & telefonister.

COBS

COBS utvecklar och marknadsför trådlösa larm och kommunikationslösningar med fokus på personlig säkerhet. Företaget kan erbjuda lösningar inom områden som: Larm och meddelanden, trådlös telefoni, larmsändare osv.

Generic Mobile

Generic Mobile har lång erfarenhet av tids- och verksamhetskritiska meddelanden. Har ett flertal unika tjänster och kombinationer av SMS, e-post, Minicall och e-fax. I över 20 år har Generic Mobile mött kraven från räddningstjänst, försvaret, landsting, kommuner m.fl. och skapat trygga och flexibla larm- och SMS-tjänster.

Fax via E-post

Skicka och ta emot fax via epost med befintligt faxnummer. Möjliggör avveckling av fysiska faxar även lämplig för IP växel. Miljövänligt och mer säker lösning.

SMS tjänster

SMS via webb, e-post eller integrerat via API till verksamhetssystem samt SMS till och från fastnätsnummer. SMS till Mobil med fastnästnummer för att slippa upplästa SMS.