Gå direkt till textinnehållet
  • Privat
  • Företag
  • Fastighetsägare
  • Webmail

Meny

  • Produkter & Tjänster
  • MyBusiness
  • Support
  • Kontakt

    Logga ut

    Logga in

Navigering för Produkter & Tjänster

    • Hårdvara
    • Apple iPhone
    • Samsung Galaxy
    • Mobil som tjänst
    • Konferenstelefoner
    • Telefoni
    • Mobilabonnemang
    • Touchpoint växel
    • Molnbaserade växlar
    • ACE kontaktcenter
    • Bredband
    • Fast bredband
    • Mobilt bredband
    • Fiber
    • Öppen fiber
    • IT & molntjänster
    • Cybersäkerhet
    • Microsoft 365
    • Teknikertjänster
    • IT-avdelning
    • Möten & Samarbete
    • MS Teams med Telia
    • Säkert videomöte
    • Videomöte
    • Nätverk
    • Nätverk som tjänst
    • SD-WAN
    • Dedikerade mobila nät
    • LAN & wifi
    • IoT & Dataanalys
    • Asset tracking
    • Smart building
    • Crowd insights
    • Crowd alerts
    • Alla produkter & tjänster
    • För nystartade företag
    • För tillväxtföretag
    • För stora företag
    • För offentlig sektor
    • För fastighetsägare & brf
  • För nystartade företag
  • För tillväxtföretag
  • För stora företag
  • För offentlig sektor
  • För fastighetsägare & brf
    • Produkter & Tjänster
      • Hårdvara
        • Apple iPhone
        • Samsung Galaxy
        • Mobil som tjänst
        • Konferenstelefoner
        • Till hårdvaror
      • Telefoni
        • Mobilabonnemang
        • Touchpoint växel
        • Molnbaserade växlar
        • ACE kontaktcenter
        • Till Telefoni
      • Bredband
        • Fast bredband
        • Mobilt bredband
        • Fiber
        • Öppen fiber
        • Till Bredband
      • IT & molntjänster
        • Cybersäkerhet
        • Microsoft 365
        • Teknikertjänster
        • IT-avdelning
        • Till IT & molntjänster
      • Möten & Samarbete
        • MS Teams med Telia
        • Säkert videomöte
        • Videomöte
        • Till Möten & Samarbete
      • Nätverk
        • Nätverk som tjänst
        • SD-WAN
        • Dedikerade mobila nät
        • LAN & wifi
        • Till Nätverk
      • IoT & Dataanalys
        • Asset tracking
        • Smart building
        • Crowd insights
        • Crowd alerts
        • Till IoT & Dataanalys
      • Alla produkter & tjänster
        • För nystartade företag
        • För tillväxtföretag
        • För stora företag
        • För offentlig sektor
        • För fastighetsägare & brf
        • Till Alla produkter & tjänster
    • MyBusiness
    • Support
    • Kontakt

  • Privat Företag Fastighetsägare

  • Webmail

Kontaktcenter

Genesys

Genesys är ett världsledande kontaktcenter för företag och organisationer med många kundkontakter över olika kanaler (e-post, chatt, telefon, sociala medier etc) som vill försäkra sig om att ligga i framkant när det gäller framtidens kundmöte.
Genesys är en kraftfull och anpassningsbar plattform som hjälper dig att skapa bättre kundupplevelser, bättre stöd för dina medarbetare och som hjälper dig att samla in och analysera data sa att du kan trimma din verksamhet att nå era affärsmålen. Våra erfarna konsulter hjälper dig på vägen.

✓ Världsledande och heltäckande plattform
✓ Fokus på kundmötet, medarbetaren och verksamhetsoptimering

Jag vill veta mer

Det här erbjuder vi

Telia har årtionden av erfarenhet när det kommer till att skapa integrerade systemlösningar för kontaktcenter baserat på Genesysplattformen. Vi ligger på den högsta partnernivån Genesys Gold Partner. För dig som kund innebär det en garanti för ett väldigt nära och bra samarbete samt att Genesys satt sin kvalitetsstämpel pa Telias leveransförmaga. Oavsett om ni vill förfina en existerande lösning eller skapa en ny omnikanal-lösning från grunden så vänder ni er med förtroende till oss.

Plattformen

Genesysplattformen består av olika komponenter som kan hantera all kommunikation mellan kunder och manuella eller automatiska kundtjänster (chatbots eller självbetjäningstjänster etc.). Olika typer av ärenden/kontaktvägar förmedlas rätt enligt de affärsregler som satts upp med hjälp av Genesys prisbelönta styrningsmotor. Det finns oändliga möjligheter i plattformen och den kan kompletteras efterhand med såväl användare som funktioner. Genesys lämpar sig speciellt väl för dig som anser att det är viktigt att själv drifta och styra sitt system för kundmöten, men Telia kan även erbjuda tjänster för detta.

Analysera kundmötet

Med Genesys kan du samla in data för att analysera kundmötet. Det ger dig möjligheten att effektivisera din verksamhet som i sin tur leder till en mer produktiv kundtjänst och nöjdare kunder. Vi har lång erfarenhet av dataanalys och kan visa hur man kan jobba med detta.

Med kunden och medarbetaren i fokus

Lösningen ger dig full kontroll och du kan enkelt skapa en enhetlig och sammanhållen kundresa, oavsett vilken kontaktväg kunden väljer. Och när dina medarbetare får verktygen som ger överblick och stöd för att driva kundmötet så finns alla förutsättningar på plats för att skapa en riktigt bra kundupplevelse.

Funktioner i Genesys-sviten

Workspace
Användarens verktyg för att hantera kundrelationen. Ger en överblick på kundens kontakt med företaget och stödjer bland annat röst, e-post, chatt, video, Facebook och Twitter. Användaren kan enkelt växla mellan kanalerna eller lägga till en kanal under pågående interaktion.

iWD (intelligent Workload Distribution)
Gör det möjligt att styra även ärenden (t ex låneansökan, skadeanmälan) i Genesysplattformen så att de alltid kommer fram till rätt handläggare vid rätt tidpunkt. iWD kan i princip integreras med vilket system som helst.

Skype for Business
Genesys kan användas till att styra Skype for Business-samtal och en fullständing Skype for Business-klient finns integrerad i Genesys Workspace. Detta ger kraftfulla möjligheter att koppla samman kontaktcenter och back-office.

Mobile Engagement
Håller samman företagets mobila applikation med kontaktcentret. Kunden kan med en knapptryckning i en app ringa till kontaktcentret utan att behöva passera ett talsvar. Användaren kan direkt se varifrån kunden söker kontakt och var kunden fysiskt befinner sig.

Social Engagement
Styr in interaktioner från sociala medier direkt in i kontaktcenterplattformen. Detta möjliggör att användaren får en fullständig kontakthistorik på kunderna och kan se när och hur kunden kontaktat ert företag.

Web Engagement
Erbjuder kunden en chatt eller callback vid behov och gör det enbart när det faktiskt finns en ledig kontakt redo. Användaren kan även hjälpa kunden genom att de båda ser exakt vem kunden är och vad den gör på företagets webbsida.
 

Hyr eller delbetala din it-lösning

Finansiera Genesys

Skaffa den senaste tekniken med en skräddarsydd finansieringslösning.

✓ Snabb hantering
✓ Ingen säkerhet behövs
✓ Frigör kapital för andra investeringar

Om Telia

  • Press och nyheter
  • Jobba hos oss
  • Hållbarhet
  • Ledningsgrupp

Support

  • Felsök & felanmälan
  • Driftinformation
  • Täckningskartor
  • Personlig tekniker
  • Anmälan & överträdelser
  • Webmail

Leverans & köp

  • Finansiering
  • Byt in din mobil
  • Överlåtelse
  • Villkor
  • Priser

Kontakta oss

  • Butiker & återförsäljare
  • För fastighetsägare & brf
  • Telias nät och kablar
  • Om Telia
    • Press och nyheter
    • Jobba hos oss
    • Hållbarhet
    • Ledningsgrupp
    • Till Om Telia
  • Support
    • Felsök & felanmälan
    • Driftinformation
    • Täckningskartor
    • Personlig tekniker
    • Anmälan & överträdelser
    • Webmail
    • Till Support
  • Leverans & köp
    • Finansiering
    • Byt in din mobil
    • Överlåtelse
    • Villkor
    • Priser
    • Till Leverans & köp
  • Kontakta oss
    • Butiker & återförsäljare
    • För fastighetsägare & brf
    • Telias nät och kablar
    • Till Kontakta oss
© Telia Sverige AB 556430-0142
Box 50077, 973 22 Luleå
Säte: Stockholm
  • Sveriges nöjdaste företagskunder mobil 2021
  • Telia snabbast på mobilsurf i hela landet
  • Sveriges nöjdaste företagskunder bredband 2022
Integritetspolicy | Cookies | Om webbplatsen