Eget nätverk utan krångel

Behöver du ett eget lokalt nätverk som bara fungerar utan krångel? Möter ni ökade krav från användarna på kapacitet och applikationer? Är det svårt för IT-avdelningen att hinna med? I så fall kan Telia DataNet LAN vara det ni söker.

Vi löser täckningen

Vi på Telia tar ansvar för att ditt nätverk fungerar. Vi äger och ansvarar för all utrustning i din lösning. Drift, övervakning, service och investeringar - allt det ligger på oss. Har du problem med täckningen idag? Våra experter ser till att ditt nätverk får den täckning som krävs i samband med installationen.

Öka säkerheten i ditt nätverk

Vilken kontroll har du över ditt nätverk idag? Är det glasklart vilka användare som har access och vad kommer de åt? Är allting korrekt inställt? Det är exempel på frågor som automatiskt blir besvarade när du väljer Telia DataNet LAN.

Tjänsten är i sig robust byggd mot fysiskt intrång och hanteras på ett säkert sätt av kvalificerad personal. Trafiken mot Telias managementsystem är krypterad med stark autentisering och trådlösa lösningar har centralt placerad intelligens.

SPECIFIKATIONER

VI SKRÄDDARSYR DIN LÖSNING

Telia DataNet LAN passar för medelstora eller stora företag. Men varje kund får en skräddarsydd lösning. Du betalar bara för de funktioner du behöver.

  • Så beställer du Telia DataNet LAN

     

    DataNet LAN är enkelt att beställa. Du uttrycker behoven - vi sätter ihop din lösning. Lägg till de anslutningar, både fasta och trådlösa som ni behöver. Skapa nya anslutningar om ni skulle flytta eller behöva ett nytt kontor.

    Tjänsten finns i två paketeringar: Premium och Standard.
     

  • Detta ingår i tjänsten


    Managerade LAN-portar efter ert behov.
    Trådlös förbindelse för valt täckningsområde.
    Garanterad tillgänglighet enligt vald servicenivå.
    Design och konfiguration av lokalt nätverk (LAN).
    Leverans och installation av nödvändig utrustning på plats och i Telias serverhallar.
    Dokumentation för övergripande lösning på nätnivå.
    Drift, övervakning av LAN-lösningen dygnet runt, 365 dagar om året.
    Felhantering sker huvudsakligen remote, och vid behov på plats.
    Helpdesk tvåspråkig telefonsupport globalt tillgänglig dygnet runt (engelska + lokalt språk från det land där kontraktet avtalas).
    Webportal med all nödvändig nätinformation på en plats och rapporter för nätutnyttjande.
    Tillgång till konsulttjänster och tillval för att utveckla och bygga ut tjänsten.

  • Professionell hjälp hela vägen


    Telias team av erfarna nätverksexperter står till kundens förfogande och ger kvalificerat stöd på en rad områden, exempelvis: Ändrad nätverksdesign, lösningar för multicast och avancerad IP-routing, IP-adresshantering, nätverksinventering, Säkerhetspolicy och säkerhetslösningar, inmätning av WLAN.
     

    Vi utför både konsulttjänster och stärker kunskapen hos er egen personal genom utbildning.