Anmäl försäkringsärende
Här kan du som har Telia Försäkring göra din försäkringsanmälan.
Stulen/försvunnen mobil
Är din telefon stulen eller försvunnen måste du först spärra abonnemanget genom att kontakta kundtjänst och sedan göra en polisanmälan. När du gör en polisanmälan, notera diarienumret. Diarienumret och IMEI-numret (står på telefonkartongen) behöver du när du ska göra en försäkringsanmälan.
Stöldspärra ditt simkort genom att logga in på MyBusiness: Följ denna guide
Stöldspärra mobilen genom att kontakta kundtjänst via telefon 90 400 eller chatt
Innan du ringer till kundtjänst, ha ditt mobilnummer och organisationsnummer tillgängliga.
Har du gjort en stöld- eller förlustanmälan och vill få din telefon hemskickad istället för att besöka en av våra butiker när försäkringsärendet är behandlat? Kontakta i så fall kundtjänst när du skapat en skadeanmälan så hjälper vi dig att ordna leveransen hem till dig. Kundtjänst når du som vanligt på telefon 90400 eller via chatt/e-post på telia.se/kontakt.
Skadad mobil
Är din telefon skadad måste du lämna in den till en Teliabutik eller en reparatör som är godkänd av Telia. Det går också bra att göra en anmälan direkt här. Gör sedan en försäkringsanmälan. Försäkringsersättning får du genom reparation av telefonen. Om den inte går att reparera får du en ny mobil (med ett värde upp till 15 000 kr ex. moms).
Så här anmäler du ett försäkringsärende
1. Logga in hos vår försäkringsmäklare Willis med ditt mobil- och organisationsnummer.
2. Klicka på Anmäl skada.
3. Fyll i de uppgifter som efterfrågas och klicka på Nästa för att skicka in din anmälan.
Vill du följa din försäkringsanmälan kan du göra det direkt på webben via Willis.

Har du frågor om din skadeanmälan?
Kontakta vår försäkringsmäklare Willis AB som administrerar skadeanmälningarna på uppdrag av försäkringsgivaren.
Ring 08-463 89 50 eller skicka ett mejl till teliaforsakring@willis.com.