ÖPPEN FIBER

Med en fiberuppkoppling från oss får du inte bara ett snabbt och stabilt bredband, utan även förutsättningar för att skapa äkta kundnytta genom molntjänster, kommunikation och hög driftsäkerhet. Ge ditt företag chansen och friheten att utnyttja nya digitala möjligheter, utan att oroa dig för uppkopplingen .

Erbjudande

FRAMTIDEN
MED FIBER

Med en fiberuppkoppling kan du ta del av framtidens digitala tjänster. Oavsett om det handlar om molntjänster, sakernas internet (Internet of things) eller högupplösta videotjänster får du förutsättningar att nyttja allt, utan att ditt företag behöver investera i avancerad IT-utrustning.

ALLA PRODUKTER DU KAN FÅ MED ÖPPEN FIBER

SMÄRTFRI ÖVERGÅNG TILL FIBER - ATT TÄNKA PÅ INNAN

Vi vet att ett fungerande bredband är ett måste för dig. Därför har vi samlat svar på vanliga frågor i samband med en övergång från till exempel ADSL till fiber.

KASSA

Fungerar mitt kassasystem med

Använder du kassasystem via bredband i dag ska det inte vara något problem.
Använder du kassasystem via telejacket kan du antingen välja att ha kvar den fasta telefonin eller att gå över till bredbandstelefoni.
Vet du inte om ditt kassasystem går via telejacket eller via bredband kontakta din kassasystemsleverantör.

Vi rekommenderar:
Tala om för Telias säljare att du har ett Kassasystem och vill ha fasta telefonin/ADSL parallellt med nya bredbandstelefoni/fiber I en månad för att vara säker på att portering av telefoni fungerar. Porteringen brukar ta cirka 5–10 dagar efter det att installationen av fiber är klar.
 

Kan jag välja när jag flyttar kassasystemet?

I och med att du har kvar ditt ADSL parallellt så kan du själv välja den dag och tid som fungerar bäst för dig att flytta.

Vi rekommenderar:
Berätta gärna för Telias säljare att du har ett kassasystem och vill ha kvar ADSL parallellt med fiber i en månad.
 

TELEFONI

Kommmer jag kunna fortsätta ringa om jag byter till bredbandstelefoni?

Du kan enkelt flytta med ditt eller dina nummer till bredbandstelefoni. Telia porterar då över numret från den tidigare leverantören till bredbandstelefonin och du kan fortsätta ringa som vanligt utan avbrott.

LARM

Vi har larm till lokalen, och vill inte stå utan skydd vid ett byte. Vågar vi byta till fiber?

De flesta larm går över internet, och det spelar då ingen roll om det är via koppar eller fiber. Vissa larmlösningar kan dock vara kopplade till en larmcentral via telenätet. Kontakta din larmoperatör om du är osäker hur ditt larm fungerar. Om du har en larmlösning via telenätet och vill utnyttja Telia Bredbandstelefoni för larmförmedlingen måste du kontakta din larmleverantör och kontrollera så att det fungerar utan problem.

Vi rekommenderar:
Tala om för Telias säljare att du har ett larm och vill ha fasta telefonin parallellt med din nya bredbandstelefoni i en månad för att vara säker på att larmet fungerar som det ska.