DRIVA BUTIK OCH RESTAURANG

Hur skapar man en välkomnande atmosfär för kunderna i butiken eller restaurangen? Vilka är de senaste trenderna? Hur utvecklar jag min affär? Här har vi samlat tips och råd för servicebranschen.

  • Locka kunderna med rätt musik

    Musikens makt över konsumenter och restaurangbesökare är stor. Men hur använder du musiken bäst. Och vilka lagar och regler gäller? Professor Sven-Olov Daunfeldt har djupdykt i ämnet.

    Läs mer här.

  • Nu tar robotarna över i butiken

    Industrirobotar har vi hunnit vänja oss vid, och nu börjar robotarna även ta plats inne i butiker. Bland annat låter den amerikanska butiken Hointer robotar plocka fram jeans som kunderna kan prova och ett öländskt apotek har överlåtit medicinlagret åt en robot.

     

    Läs mer om robotarnas intåg.

MER INSPIRATION

  • Så höjde Harrys stämningen

    Harrys blev världens första krogkedja i världen att inleda ett samarbete med Spotify Enterprise via Telia. Det ger tillgång till uppdaterad musik och möjlighet att skräddarsy spellistor som passar den rådande stämningen. Men det är inte allt, snart kan det dessutom bli möjligt för gästerna att styra musiken. "Musiken spelar en avgörande roll för stämningen. Det är väldigt tydligt att när vi har helt rätt musik så stannar folk längre", säger marknadschefen Gustav Löfving.

  • Lösningar för dig som företagare

    Hur bemöter jag kunderna bäst? Behöver jag en växel? Är molntjänster något för mig? Vi har ställt samman Telias mest releventa lösningar för dig som nyföretagare.

     

    Läs mer om lösningarna här.

  • Så börjar du med Spotify for Business

    Ger dig alla licenser du behöver för att din affärsidé ska låta bättre än någonsin. Ta också del av hur Flippin' Burgers, Sandqvist och andra företag gör för att skapa en skön atmosför för kunderna.

     

    Läs mer här och beställ.

  • Trendspaning: Butikerna utan varor

    När konsumenterna rör sig fritt mellan fysiska och digitala butiker gäller det för handeln att hänga med. Det kan resultera i butiker som inte har några varor såväl som en höjd servicegrad.

    Läs mer här

  • Behöver du en personlig rådgivare för att komma vidare?

    Molntjänster, växel, mobilt bredband ... Att skapa den perfekta kommunikationslösningen kräver lite eftertanke. Men när ska man få tid till det? Din personliga rådgivare har den tiden. Och lär sig just dina behov. Det är en person som är anställd på Telia och som du alltid kan vända dig till med frågor.

     

    • Du får en egen kontaktperson
    • Stöd och rådgivning
    • Ingår utan kostnad som kund hos Telia
    • Tusentals kunder har redan testat
    • Boka nu och få hjälp snabbt

     

    KLICKA HÄR FÖR ATT BOKA DIN PERSONLIGA RÅDGIVARE