BLI EN BÄTTRE SÄLJARE

Råd och tips till dig som jobbar med försäljning och marknadsföring.

  • Bli en vassare säljare

    Nyttiga länktips för att utveckla dig i rollen som säljare:

     

    1. Håll koll på trenderna. Rapporten The State of marketing från Salesforce sammanfattar trenderna inom marknad och sälj globalt.

    2. Gå med i en kompetensgrupp! Både på LinkedIn och Facebook finns många grupper för säljare. Bli engagerad eller bara följ med.

    3. Jobba hemma eller var du vill. Telia har ett antal lösningar för dig som vill jobba hemifrån. Eller egentligen vilken annan plats som helst med uppkoppling.

    4. Boosta karriären! Fackförbundet säljarnas karriärpaket innehåller vägledning inom kompetensutveckling och jobbsökande. Bland mycket annat.

    5. Läs en ny bok! "Konsten att sälja vad som helst till vem som helst” av Fredrik Eklund till exempel.

  • Varsågod, ett paket till dig som säljare

    Du som jobbar med sälj vet att varje samtal och varje möte räknas - och att både kunders och chefers tålamod är kort. Därför har vi på Telia tagit fram Säljarpaketet, en samling av produkter och tjänster som passar just ditt jobb. Du kan skapa mängder av egna kombinationer!
     

    Klicka här och se efter själv!

  • Så lyfte hon säljet

    En väl fungerande växellösning kan utgöra skillnaden mellan ett bra eller dåligt utfall i försäljningsarbetet. Här berättar Teija Tolppanen, säljare på Resia, om vad som hände när en ny växellösning installerades.
    – Att ha en fungerande telefonväxel är A och O. Annars skulle vi tappa samtal, och tappar vi samtal får vi ingen försäljning, får vi ingen försäljning kan vi lika gärna lägga ner.

    Läs hela artikeln här.

MER INSPIRATION

  • "Nöjda kunder - det värsta man kan ha"

    Barbro Ronnedahl är Customer Service Manager på Viasat och har 24 års erfarenhet av kundservice. Hon har vunnit en mängd priser på området. Och hon sticker gärna ut hakan. Läs om varför hon anser att nöjda kunder är det värsta man kan ha.

     

    Klicka här för att läsa intervjun.

  • Bli trovärdig i din tidrapport

    I dagens moderna informationssamhälle är öppenhet något som kunderna allt oftare efterfrågar. Ett transparent arbetssätt är både förtroende- och värdeskapande så gör dina arbetsrapporter digitalt var du än är – och dela dem med kunden.

     

    Läs hur du gör här

  • Behöver du en personlig rådgivare för att komma vidare?

    Molntjänster, växel, mobilt bredband ... Att skapa den perfekta kommunikationslösningen kräver lite eftertanke. Men när ska man få tid till det? Din personliga rådgivare har den tiden. Och lär sig just dina behov. Det är en person som är anställd på Telia och som du alltid kan vända dig till med frågor.

     

    • Du får en egen kontaktperson
    • Stöd och rådgivning
    • Ingår utan kostnad som kund hos Telia
    • Tusentals kunder har redan testat
    • Boka nu och få hjälp snabbt

     

    KLICKA HÄR FÖR ATT BOKA DIN PERSONLIGA RÅDGIVARE