öka kvaliteten i vården

Med HomeCare kan patienten ha sensorer som regelbundet mäter data om sin hälsa, som exempelvis aktivitet, blodtryck, rörelse eller vikt. Det finns också andra sensorer som gör mätningar som är anpassade till en viss diagnos, exempelvis IBD och KOL.

Informationen från sensorerna samlas in via patientens smartphone/surfplatta. Värdena hanteras på ett säkert sätt av Telia, där integriteten bibehålls. Lösningen är utformad så att patienten eller vården kan äga informationen och ha full kontroll över på vilket sätt hälsoinformationen används. Om vården äger informationen eller om patienten godkänner delning till vården så kan vårdpersonalen ta del av informationen i sitt ordinarie systemverktyg. Patientägd information lagras i ett personligt konto som är tillgänglig för patienten via patientens smartphone/surfplatta.

Erbjudande






"Tack vare den fysiska obundenheten, kan personer med långvariga eller kroniska sjukdomar leva ett så normalt liv som möjligt med större livskvalitet och frihet som följd."

Niklas Sundler, Telia HealthCare

FAQ

Vilka telefoner/surfplattor fungerar med HomeCare?

Följande telefonmodeller/surfplattor stödjer användning av HomeCare med tillhörande tjänster:
 
Telefon HomeCare IBD Home
Apple iPhone 5s   x x
Apple iPhone 6   x1 x
Apple iPhone 6s   x1 x
Apple iPhone 6s Plus x1 x
Apple iPhone 7   x1 x
Huawei P8 Lite   x2 x
LGE G4 x2 x
Nexus 6P x  
Samsung Galaxy S3 x x
Samsung Galaxy S4 x x
Samsung Galaxy S5 x x
Samsung Galaxy S5 mini  x2 x
Samsung Galaxy S6 x x
Samsung Galaxy S6 Edge x x
Samsung Galaxy A3 (2016) x2 x
Samsung Galaxy A5 (2017) x2 x
Samsung Galaxy Core Prime x2 x
Samsung Galaxy Xcover 3 x  
Sony Xperia XZ  x  
Sony Xperia Z5 Compact   x  
     
Surfplatta    
Apple iPad Air2   x  
Samsung Galaxy Tab A x  
Samsung Galaxy Tab S2 x  
     

1Stödjer allt för iOS9, men endast IBD Home för iOS10
2Stödjer endast IBD Home