TACK FÖR ALLT, JOBBMOBIL VÄXEL. NU ÄR TOUCHPOINT HÄR, FRAMTIDENS VÄXEL.


Förra året lanserade vi vår nya mobila växel, Telia Touchpoint - en modern, framtidssäkrad växel som du kan använda i din mobiltelefon, fasta telefon eller dator. Nu i december säger vi hej då till Jobbmobil Växel. Tusentals företag har redan bytt till Touchpoint och vi vill hjälpa våra sista kunder innan vi tackar Jobbmobil växel för trogen tjänst.

Telia Touchpoint påminner till utseendet om Jobbmobil Växel – samma lösning som du har idag – men funktionsmässigt har den utvecklats utifrån dina främsta behov – och kan därför erbjuda en bättre växelupplevelse. Du kan fritt byta mellan dina olika enheter och anpassa din status i växeln efter hur din arbetsdag ser ut. En växel som du kan använda på dina villkor helt enkelt.

Byt upp dig till Touchpoint nu och få tjänsten fritt i tre månader. Kontakta din personliga rådgivare eller ring oss på 020-422422, vardagar 09:00-16:00.

  • Uppgradera nu - få 3 fria månader

     
    Touchpoint erbjuder en bättre växelupplevelse. Med utökad administration direkt i appen och en ny adminwebb för för de som ska ändra gemensamma inställningar blir är Touchpoint både enkel att hantera och anpassa. Dessutom är det en tjänst som kommer fortsätta utvecklas så att du alltid har en av marknadens främsta växellösningar.

    Ta chansen att uppgradera till Touchpoint och få all din nuvarande växelfunktionalitet fritt i 3 månader. Kontakta din personliga rådgivare eller kontakt på Telia för mer information.

     

  • Framtidens Växel


    En flexibel molntjänst

    Telia Touchpoint är en flexibel och kostnadseffektiv växellösning i molnet. Med Touchpoint får ni tillgång till alla praktiska växelfunktioner utan att vara bunden till kontoret. Tjänsten ligger i Telias nät och är ständigt uppdaterad och anpassningsbar - och du betalar bara för det du använder.

    Enkel och självinstruerande
    Växelfunktionerna är tydliga och enkla och kan användas både i mobil, telefon, läsplatta eller dator. På så sätt kan Touchpoint frigöra både tid och energi. Kommunikationen är där du är, och med ökad tillgänglighet och smarta funktioner kan du fokusera på kunder och affärer. Att t.ex. skicka ett samtal till en kollega blir ungefär lika enkelt som att ringa ett vanligt samtal.

  • Telia Touchpoint


    Uppgradera till Touchpoint nu och du får, förutom de tre första månaderna fritt, följande förbättringar:

    Som administratör

    • Smartare integration i appen som gör att du kan administrera svarsgrupper och hänvsiningar direkt i telefonen.
    • Samtalshistorik över svarsgrupper och individuella användare (tillval)
    • Skapa ett schema med särskilda öppettider som ska gälla i växeln under t.ex. julhelger
    • En ny adminwebb, som designats utifrån administratörens behov


    Som användare

    • Förenklad vidarekoppling (du behöver inte vänta på att din kollega ska ha svarat innan du påbörjar kopplingen)
    • Fler val för hänvisningar (semester, sjuk)
    • Möjligherten att välja olika hänvisningsstatus beroende på om en kund ringer till ditt fasta nummer eller till mobilen
    • Mobil, dator (fast IP-telefon).
       

    Läs mer om alla fördelar

    Läs mer om Touchpoint

    Se våra demofilmer

När du uppgraderar till Touchpoint - passa på att uppgradera din mobiltelefon

  • Telia Jobbmobil växel


    Är du osäker på funktionaliteten i Jobbmobil växel kan du läsa mer nedan.

Vanliga frågor och svar

Kan jag avsluta tjänsten Telia Jobbmobil Växel men behålla mina fasta och mobila nummer?

Tjänsten Telia Jobbmobil Växel har 30 dagars uppsägningstid. Om du önskar avsluta tjänsten men behålla dina fasta och mobila nummer kan du givetvis göra detta. Kontakta oss så berättar vi mer.

Om jag byter till Touchpoint vad händer då med de inställningar jag gjort för Telia jobbmobil Växel?

När du uppgraderats till den nya tjänsten kommer du behöva göra om vissa inställningar i växeln. Givetvis finns vi där och hjälper dig på vägen.

Är det krångligt för mig som kund att byta tjänst?

Givetvis inte, vi hjälper dig hela vägen och bytet innebär enbart mindre administration för dig som kund.

Kan jag i samband med uppgradering till Touchpoint även förändra min växel?

 Självklart kommer du kunna anpassa den nya växellösningen efter dina behov. Du ges möjlighet att göra nya tillval, förändringar och borttag i samband med uppgraderingen.

Vilka är fördelarna för mig som kund med Touchpoint?

För mer information, ladda ner vår PDF

Kommer jag kunna behålla samma app?

Du behöver installera en ny app i din mobiltelefon. Appens utformning är densamma och du kommer snabbt känna igen dig.

Kommer jag kunna behålla de nummer jag har i min nuvarande växel?

Givetvis kommer du kunna göra detta. Då vi förstår vikten av att inte missa ett samtal kommer även dina nummer fungera under tiden du byter tjänst och du kommer inte märka något avbrott.

Blir jag utan växel under uppgraderingen?

Din befintliga växel fungerar fram till dess att din nya Touchpoint lösningar har levererats och aktiverats. Du riskerar därför inte att missa några viktiga samtal.