Inspirationsdag med det senaste inom kundmötet

Välkomna att anmäla er till inspirationsdagen den 20 november här.

13.00

Registrering med kaffe och kaka

Välkommen!

Temat för dagen: Framtidens sömlösa kundmöte med AI, robotar, chattbotar och den viktiga mänskliga kontakten – från ”wow” till ”how”! Kundservicebranschen förändras snabbt och digitaliseringen är drivande. Verksamheter automatiseras och effektiviseras samtidigt som det personliga kundmötet är viktigare än någonsin. Hur påverkar de nya möjligheterna med chattbotar, självlärande kunskapssystem och robotautomatisering? Med den kanalexplosion som branschen står inför är en sammanhållen kundresa med sömlösa överlämningar centralt. Vi demar hur olika kundresor kan se ut och du får ta del av hur den nya chattbot-tekniken från Humany kan användas i praktiken.

Fredrik Lemming, moderator Telia
Johan Lilja, VD Humany
Jonas Fogelberg, customer experience-expert Telia

Frigör kraften i hela organisationen – bemanna för kundmötet även utanför kundtjänsten

Branschen har i många år skapat smarta lösningar för att effektivisera i kundtjänsten. En stark trend och en stor möjliggörare är att nyttja potentialen hos medarbetare även utanför kundtjänsten. En bättre kundupplevelse skapas samtidigt som organisationen ökar effektiviteten. Få reda på hur Telia bemanningsplanerar personal i butikskedjan för att få ökad servicegrad och Teleopti berättar om trenden kring att styra bemanning i realtid och hur medarbetarna kan involveras och engageras för att ständigt ge bästa upplevelse till kunderna.

Björn Forsén, Workforce manager Telia
Magnus Geverts, Head of Business Development Teleopti

Robotar till din och kundens tjänst

En stor global digitaliseringstrend är processoptimering. Vi ger exempel på vad vi kan vinna på att optimera olika processer i kundmötet. Helt eller delvis och både i kundgränssnittet och internt i organisationen. Effekten av att införa processrobotar visar sig bland annat i att handläggare hinner med många fler ärenden, att kvaliteten ökar då felkällorna minskar och att kundnöjdheten går upp. Flera konkreta exempel ges och Resurs Bank/Region Skåne berättar om sina strategiska arbeten med processrobotar och de resultat som uppnåtts.

Gustav Lindhe, Nordic Improvements Manager Resurs Bank
Sara Persson, Affärsområdeschef Region Skåne

Breakout-sessioner – inspiration och best practice

Vid registreringen bestämmer du vilken av våra breakout-sessioner som du vill delta på. Vi kommer att inspirera i ämnen som berör digitala kanaler i CallGuide och Genesys, hur man kommer igång med sin chattbot och best practice för införande av process-robotar. Antalet platser är begränsat, så först till kvarn gäller!

Summering och råd på vägen

Vi avrundar dagen och ger några handfasta råd hur man kan gå vidare i sina satsningar på den digitala kundtjänsten. Resultatet av de enkäter som ni besvarat presenteras och likaså ett rykande färskt Telia Kontaktcenterindex.

Från Fittja till världens tak – att sätta upp mål och nå toppen

Vi har bjudit in en inspirationstalare som är Sveriges äldsta medborgare som bestigit Mount Everest. Vi får ta del av strapatserna, förberedelserna och bestigningen. Liksom i vår bransch handlar det om att sätta upp mål och att ha en noggrann planering för att kunna nå hela vägen.

Torbjörn Hällström, äventyrare och triathlet

17.30

Mingel med dryck och tilltugg

Vi avslutar eftermiddagen med ”after-work” där vi utbyter erfarenheter och umgås med kollegor i branschen. Ta gärna tillfället i akt till fördjupade diskussioner med våra experter som är på plats.
Varmt välkommen, vi ser fram emot att träffa dig!

Vid frågor, hör av er till Madoka Hindsberg.
Madoka.Hindsberg@teliacompany.com