MÖT HANDELNS NYA UTMANINGAR

Ständigt uppkopplade konsumenter och ny teknik gör att handeln behöver anpassa sina kundresor. Nyttja digitaliseringens möjligheter och säkra en plats i framtiden.

NYA KRAV FRÅN EN NY GENERATION

Dagens konsumenter vill att kundmötet ska ske på deras villkor: närhelst det passar bäst, oberoende av tid och rum. Man vill kunna röra sig fritt mellan olika kanaler, något som kallas för omnikanal, men det räcker inte bara att finnas i flera kanaler. Allt fler förväntar sig en helt sömlös upplevelse – oavsett om det handlar om kundtjänst, support eller köpmöjlighet.

E-handeln fortsätter att växa
År 2015 passerade e-handeln 50 miljarder i omsättning, mycket tack vare fördelar som tillgänglighet dygnet runt, ett brett sortiment av produkter till lågt pris och snabb leverans. Men även för webbshoppar har digitaliseringen medfört utmaningar. I ökad konkurrens blir kundupplevelsen avgörande. Bäst förutsättningar har den som kan ge en sömlös helhetsupplevelse i hela köpresan – från intresse till köp och betalning ända fram till leverans.

Fysiska butiker konkurrerar med e-handeln
Många har haft svårt att anpassa sin affärsmodell utifrån de nya villkoren som råder på marknaden, och en digital transformation har därmed uteblivit. En väg till framgång kan vara att lägga extra fokus på att förstärka kundupplevelsen. Rent konkret kan det handla om att använda sig av mer teknik i den fysiska butiken, satsa på individualisering och upplevelsefiering, och använda butiken som en arena för konsumtion och kultur. Ett stort värde ligger också i att vara synlig i de kanaler/sociala medier där kunden rör sig.

vår vision

en sömlös helhetsupplevelse

Vår vision är att ni ska skapa nya möjligheter till personlig integration med era kunder, något som allt mer eftersträvas och som allt fler konsumenter förväntar sig. De ska inte bara få personlig service dygnet runt, utan även en individualiserad upplevelse.

Vi har flera smarta och relevanta tjänster för att skapa unikt innehåll och personliga möten, både fysiska och digitala.

Vi levererar och tar fullt ansvar för en öppen och säker digital infrastruktur. Det är en förutsättning för att handeln ska kunna utvecklas och nyttja sina möjligheter inom digital kommunikation – och göra kundmötet sömlöst, personligt och i rätt tid oavsett kanal.

ETT SAMARBETE MED TELIA INNEBÄR

  • Ett kliv in i framtiden
    Vi analyserar er verksamhet och hittar en strategi för nästa steg i er digitala resa.

  • Säker hantering av data
    Vi skyddar persondata och kreditkortsinformation enligt alla krav.

  • Hantering av ökad sårbarhet
    En stabil uppkoppling garanterar att alla affärskritiska system fungerar dygnet runt.

  • Tillgänglighet dygnet runt
    Vi skapar nya möjligheter till personlig integration med kunden – i alla kanaler.





kan ni ta nästa steg?

Varje verksamhet har sina egna helt unika förutsättningar för att göra en digital transformation. Kontakta oss så berättar vi mer.

VÅRA LÖSNINGAR

  • cloud network

    cloud network

    Kom igång enkelt med både trådlösa nät och VPN, men också tjänster som höjer kundupplevelsen.

    Läs mer
  • business cloud

    business cloud

    En it-lösning handlar inte enbart om det tekniska, utan även om flexibilitet och säkerhet. Vi skapar rätt molnlösning för just din verksamhet.

    Läs mer
  • office communication

    office communication

    En förutsättning för en modern arbetsplats är att låta sina medarbetare styra över sin egen digitala kommunikation – både med kollegor och kunder.

    Läs mer