Mobiltelefoni

Här hittar du enkla guider för olika mobilmodeller, information kring faktura, betalning, hjälp med felsökning och svar på vanliga frågor. Välkommen till Telias support för mobiltelefoni.

Välj en kategori nedan

Om du har en mobil med stöd för esim kan du när som helst byta från vanligt simkort till esim. Du beställer och aktiverar själv ditt esim på Mitt Telia.

Om surfen tar slut på ditt mobilabonnemang kan du inte längre surfa eller använda appar som kräver internet såvida du inte är uppkopplad via wifi. Din surfpott fylls på igen den första dagen varje ny månad.

Du kan även köpa till extra surf för att fortsätta surfa med mobildata.

Ja, du kan flytta (portera) ditt mobilnummer till oss. Som ny kund kan du välja att flytta ditt nummer i samband med att du gör en beställning av ett nytt mobilabonnemang. Som befintlig kund kan du starta en nummerflytt på Mitt Telia.

Innan vi påbörjar en nummerflytt skickar vi ett sms till dig där du får bekräfta att det nummer som du vill flytta tillhör dig och att det är registrerat i ditt personnummer.

Din pin- och puk-kod hittar du på den stora plastbrickan som du bröt loss ditt simkort från. Om du själv ändrat pinkod eller inte har kvar den stora plastbrickan kan du hitta puk-koden på Mitt Telia.

Om du glömt eller skrivit fel pinkod behöver du din puk-kod för att låsa upp ditt simkort. Du får därefter välja en ny pinkod.

Du kan när som helst säga upp ditt abonnemang genom att kontakta oss. Om ditt abonnemang är bundet eller har uppsägningstid avslutas det först när den är slut.

Det är också möjligt att överlåta ditt abonnemang till någon annan.