Avsluta och ändra

På denna sida har vi samlat information som du kan behöva om du vill göra ändringar på dina abonnemang eller om du önskar säga upp.

Hur kan vi hjälpa dig?

För att avsluta ett abonnemang behöver du kontakta kundtjänst via telefonnummer 90 200. Förutom du som har Bredbandstelefoni eller Telia Bas, du kan avsluta ditt abonnemang via Mitt Telia.

För att se hur lång bindningstid du har kvar på ditt abonnemang kan du logga in på Mitt Telia. Antingen på webben eller i appen.

För att se hur lång uppsägningstid du har kvar på ditt abonnemang kan du logga in på Mitt Telia. Antingen på webben eller i appen.

Du kan nästan alltid flytta med dig dina abonnemang och tjänster när du ska flytta. Du kan kolla förutsättningarna för din nya adress här. Om du ska flytta fasta tjänster behöver du kontakta oss, så hjälper vi dig vidare. Gäller det mobila tjänster uppdateras det automatiskt.

Fristående kanalpaket kan du avsluta via Mitt Telia. Vill du säga upp hela tv-tjänsten så måste du kontakta kundtjänst, du hittar mer information här hur du kan komma i kontakt med oss.

Har du ett tv- och streamingpaket har du möjlighet att pausa det upp till tre månader per år. T.ex. om du vill göra ett uppehåll och komma igång automatiskt när säsongen börjar igen. Du kan administrera detta via Mitt Telia, har du endast ett aktivt tv-paket behöver du kontakta kundservice.