Logga in med mobilt BankID på Mitt Telia

Med BankID i mobilen eller på datorn kan du logga in på Mitt Telia utan att behöva registrera ett konto.

BankID / mobilt BankID

BankID är en e-legitimation som du använder för att identifiera dig och göra elektroniska underskrifter. Det finns möjlighet att använda BankID både från dator, mobil eller surfplatta. Här på telia.se kan du logga in på Mitt Telia med BankID för att administrera dina abonnemang och tjänster.

Hur beställer jag BankID?

BankID beställer du av din bank. Det är banken som garanterar att det är rätt person som får sin BankID e-legitimation. Här hittar du mer information kring BankID och aktivering.

För att kunna legitimera dig och göra elektroniska underskrifter med mobil eller surfplatta behöver du också ladda ner appen BankID säkerhetsapp till din mobil eller surfplatta.

Mobilt BankID för iPhone & iPad
Mobilt BankID för Android

Jag använder inte BankID

För närvarande erbjuder vi endast inloggning till Mitt Telia via BankID. Detta på grund av risken för bedrägerier och att obehöriga kan komma över lösenord och koder. Och eftersom vi tar din säkerhet på största allvar har vi nu valt att endast tillåta BankID som ett sätt att logga in.

Hjälpa anhörig

Om någon anhörig - exempelvis förälder - inte har BankID finns det möjlighet för dig att hjälpa till med ärenden och göra förändringar. För detta krävs en fullmakt som du kan läsa mer om och även ladda ned här. Du kan då sköta dennas ärenden via telefon eller direkt i butik (ej digitalt via Mitt Telia).

Bra att veta

Du kan logga in på Mitt Telia med BankID oberoende på vilken enhet du har ditt BankID.

Vill du till exempel logga in via datorn kan du använda ditt BankID i mobilen. Välj BankID när du ska logga in, fyll i ditt personnummer och öppna appen i mobilen för att verifiera dig.

SÖK SUPPORT