Vidarekoppla svarsgrupp utan köfunktion i appen

Gör dina ändringar i svarsgruppen genom att logga in i Telia Touchpoint appen.

Logga in i appen

Börja med att logga in i Touchpoint-appen på din mobila enhet. Har du inte har appen sedan tidigare kan du ladda ner den här:

Ladda ner för iOS

Ladda ner för Android

En vidarekoppling utan aktiverad köstatus kan genomföras när:

  • Svarsgruppen är stängd.
  • Inga medlemmar svarar.
  • Alla medlemmar är upptagna eller utloggade.

Stängd svarsgrupp

Din svarsgrupp är stängd när de valda öppettiderna har passerat eller när du manuellt valt att stänga den. Hur du administrerar öppettider och stänger en svarsgrupp hittar du i guiden Schema och öppettider.

  1. Välj den svarsgrupp du vill vidarekoppla under Mina svarsgrupper.
  2. Klicka på Inställningar.
  3. Under Inkommande samtal klickar du på Vid stängd svarsgrupp.
  4. Klicka på Koppla till telefonnummer...
  5. Välj Skriv in nummer eller Välj från kontaktlista beroende på vem eller vad du vill viderakoppla till.
  6. Klicka på Spara.
  7. Klart!

Inga medlemmar svarar

Vidarekopplingen går igenom när antalet ringförsök i svarsgruppen har passerat. Antal ringförsök kan du ange under Inkommande samtal.

  1. Välj den svarsgrupp du vill vidarekoppla under Mina svarsgrupper.
  2. Klicka på Inställningar.
  3. Under Inkommande samtal klickar du på Ingen medlem svarar.
  4. Klicka på Koppla till telefonnummer...
  5. Välj Skriv in nummer eller Välj från kontaktlista beroende på vem eller vad du vill viderakoppla till.
  6. Klicka på Spara.
  7. Klart!

Alla medlemmar är upptagna eller utloggade

Vidarekopplingen går igenom när alla medlemmar i svarsgruppen är upptagna i samtal eller utloggade.

  1. Välj den svarsgrupp du vill vidarekoppla under Mina svarsgrupper.
  2. Klicka på Inställningar.
  3. Under Köinställningar klickar du på Alla medlemmar upptagna/utloggade.
  4. Klicka på Koppla till telefonnummer...
  5. Välj Skriv in nummer eller Välj från kontaktlista beroende på vem eller vad du vill viderakoppla till.
  6. Klicka på Spara.
  7. Klart!

SÖK SUPPORT