Skapa användare
-
Logga in på Secure Manager portalen.
-
Gå till Användare och välj Skapa användare.
-
Fyll uppgifterna som behövs för det nya användarkontot. Viktigt att du anger prefixet +46 i det angivna mobilnumret. Ange inga specialtecken i användarnamnet. Klicka på Spara.
Om man villl lägga till en användare som har samma autentiseringsprofil som finns sedan tidigare, rekommenderas att man använder en standardmall som väljs under fliken Användarmall.
-
Välj Kontaktinformation. Välj Land och Språk för det aktuella användarkontot, övriga uppgifter är frivilliga att fylla i. Klicka på Spara.
-
Nu ska du välja inloggningsmetod för användaren. Klicka på Autentisering. För att aktivera sms-inloggning för användaren. Klicka på Aktivera. Klicka därefter på Spara.
-
Välj vilken profil användaren ska ha. Klicka på Spara.
-
För att göra det enkelt för användaren att nå och logga in i Secure Manager,så skickar du ett meddelande till administratören via e-post med instruktioner.
Välj Meddelanden. Under Meddelandemall kan du välja fördefinierade meddelandemallar. Du anpassar meddelandemallar under rubriken Användare -> Ändra meddelandemall. När du har skapat en för er fungerande meddelandemall kan den återanvändas för samtliga administratörer. Var noga med att behålla styrkoderna i texten som hämtar för användaren unika uppgifter till exempel lösenord.
När du har en meddelandemall, skickas den ut till användaren. Välj meddelandemallen och klicka på Spara. Nu hamnar meddelandet i en utkorg som benämns Korg.
-
Klicka på Korg i vänstermenyn. Nu visas en ny sida på alla meddelanden i utkorgen. Klicka på Utför så skickas samtliga meddelanden iväg. Nu kan användaren nå och logga in i företagets nätverk.